Wenche Myhre døpte redningsskøyta «Odd Fellow III»

Foto:  Redningsselskapet / Per S. Larsen

Redningsselskapets nye skøyte «Odd Fellow III» ble døpt av gudmor Wenche Myhre i Oslo fredag. Dåpen skjedde standsmessig på selveste Honnørbrygga, skriver Redningsselskapet på sine nettsider.

-Allerede som 11-åring laget jeg og venninnen min show til inntekt for Redningsselskapet. Jeg steppet og hun danset indisk dans med grønt hår, husker jeg. Siden har jeg levd på og ved sjøen nesten hele livet, sier Wenche Myhre, ifølge Redningsselskapets pressemelding.

Den nye redningsskøyta er den tredje gitt av Odd Fellow Ordenen i Norge og er en topp moderne redningsskøyte i Ulstein-klassen. Prislappen kom på 40 millionar kroner.

“Odd Fellow III” er 22 meter lang og har en toppfart på 38 knop. Skøyta har et mannskap på tre, og vil alltid ha dykker om bord.

Den nye redningsskøyta skal ha hjemmehavn i Bodø.

www.redningsselskapet.no – Redningsselskapet

www.oddfellow.no – Odd Fellow

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg