Borgermesteren i København trekker seg etter meetoo-anklager

Frank Jensen. Foto: themayor.eu

Overborgermester i København, sosialdemokraten Frank Jensen går (59) av med umiddelbar virkning. Det melder flere danske medier, deriblant Ekstrabladet, ifølge VG.no

– Jeg har bestemt meg for å trekke som borgermester, sånn at partiet mitt får god tid til å finne en erstatter før neste lokalvalg, sa Jensen under en pressekonferanse mandag.

Avgangen kommer etter at flere kvinner har stått fram med anklager om seksuell trakassering i  Jyllands-Posten.

– Det er min egen avgjørelse. Den har jeg truffet etter å ha sovet på det, sier Frank Jensen.

Frank Jensen har vært overborgermester i København siden 2010. Samtidig går han også av som Socialdemokratiets nestleder. Han har tidligere vært medlem av Folketinget, og har vært både justisminister og forskningsminister.

www.vg.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg