Ber Apollo, Ving, TUI og Hurtigruten redegjøre for tilbakebetalinger

Forbrukertilsynet ber Apollo, Ving, TUI og Hurtigruten om å gi en status for tilbakebetaling til kunder som har fått utsatt betaling på grunn av corona, skriver VG.no

Coronapandemien har ført til at svært mange pakkereiser er blitt avbestilt eller avlyst. Forbrukertilsynet vil nå undersøke om selskapene holder seg innenfor fristene for tilbakebetaling, og om det er satt i verk tilstrekkelige tiltak for å kunne behandle de mange utbetalingene.

– Vi har forståelse for at reiseselskapene er i en vanskelig situasjon, men det kan ikke gå utover forbrukerne. De må kunne regne med å få tilbake pengene de har krav på innen de fristene som loven setter, sier nestleder i Forbrukertilsynet Bente Øverli i en pressemelding.

Selskapene har frist til 16. september med å svare.

www.forbrukertilsynet.no

www.vg.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg