Nepal innfører Mount Everest-forbud

www.hovedsteder.blogg.no is a Norway-based blog mainly about the capital cities of the world, but now also about other destinations and topics, with a focus on tourism, transport and travel, the environment, diplomatic affairs and politics, lifestyle, culture and entertainment, food and drink. See also our travel blog at www.minbestereise.blogg.no  – Contact us at [email protected]
Facebook: Hovedstederblogg

Bilderesultat for mount everest

Foto: wikipedia.org

Nepal har sett seg lei på farefulle klatreekspedisjoner på Mount Everest og andre fjell og innfører fra 2018 forbud mot å klatre alene til topps på det 8848 meter høye fjellet, uten ledsager, skriver nrk.no 

Nepal forbyr også blinde klatrere og klatrere som har amputert begge bein å bestige verdens høyeste fjell.

Kilde: www.nrk.no –  NRK

#Blind #Fjell #Fjellklatring #Klatring #MountEverest #Nepal #Turisme 

1 kommentar
    1. Jeg føler ingen behov… Jeg synes det var ille nok å ta buss opp til Katmandu i 1991. Hadde jeg på forhånd visst hva slags veier det var og hvor stupbratt og hvor utrolig mange busser og bilvrak det lå nedigjennom, ville jeg tatt fly, men vi kom fra Calcutta.
      Jeg husker folk reagerte på noe og jeg kikket ut og skvatt. Bussen var så høy og veien så smal at jeg kun så rett ned et ufattelig stup. Altså man er så nær stupkanten at man ikke ser veikant… og samtidig kjørte disse bussjøførene som gærninger.
      Interessant og spennende i Katmandu, men det har aldri fristet å dra tilbake. Forhåpentlivis er veiene bedre i dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg