VISITOSLO FØRST I VERDEN MED TICKETMASTER-SAMARBEID

Se også vår reiseblogg / see also our travel blog at www.minbestereise.blogg.no

Innholdet er hentet fra www.visitOSLO.com

VisitOSLO enters a unique deal with Ticketmaster – read more at www.visitoslo.com 

VisitOSLOs populære kulturkalender viser nå live informasjon om tilgjengelige billetter, takket være et unikt samarbeid med Ticketmaster. Det er første gang den internasjonale billettgiganten gir tilgang til API-et på denne måten.

Unikt samarbeid
– Som oftest får vi henvendelser om samarbeid fordi man ser en mulighet for å tjene mer penger for seg selv, og vanne ut lønnsomheten i allerede eksisterende forretningsmodeller, sier Tormod Olsen, markedsdirektør i Ticketmaster Norge.

– VisitOSLO hadde en annen tilnærming. De ønsket å øke antallet besøkende på arrangementene i Oslo uten at de selv skulle tjene på det. VisitOSLO var kun opptatt av at kultursektoren i Oslo skulle selge flere billetter. Dermed fikk vi til en løsning som var god for alle parter.

Det er første gang i Europa at Ticketmaster har latt eksterne utvikle tjenester på Ticketmasters API.

– Jeg er glad og spent på hvordan Ticketmaster sine data vil kunne bidra til en bedre opplevelse for turister og andre kulturinteresserte. VisitOSLO er et merkenavn med sterk tillit i markedet. Tillit er noe som er viktig for oss som er i en bransje med mange aktører som operer med falske billetter etc.

– VisitOSLO har også de senere år vist et sterkt fokus på digital kommunikasjon sammen med en åpen og inkluderende holdning ? disse to egenskaper er spennende og gir rom for at mange kan dra nytte av API-et, uten at vi opplever at VisitOSLO har en egeninteresse, forklarer Olsen.


 

 

Nå kan du se om det er billetter igjen til arrangementet du ønsker å gå på.

Fins det billetter, er du bare ett klikk unna Ticketmasters kjøpsløsning.

Les mer om hvordan det fungerer

 

           

Innovasjon gir økt verdiskapning
Kulturlivet er blitt en viktig del av det folk kommer til Oslo for å oppleve, som gjør det godt å bo i byen og gjør det interessant å drive sin virksomhet her.

– Den nye løsningen skal bidra til å øke lønnsomheten hos alle som arrangerer noe morsomt i byen, slik at de kan fortsette med nettopp det. Kulturetaten i Oslo kommune har derfor støttet prosjektet økonomisk med innovasjonsmidler, sier byråd for kultur og næring, Hallstein Bjercke.

Folk reiser ikke til en moderne by som Oslo bare for å se fjell, fjorder eller hoppbakke og vikingskip, tror Bjercke:

– Det folk kommer hit for, er å oppleve pulsen i byen og alt den har å by på av mennesker, opplevelser og muligheter.

– Jeg har stor tro på at denne løsningen både vil bringe flere besøkende til Oslo og gi flere utsolgte arrangementer. VisitOSLO gjør veien mellom interesse for arrangementene og selve billetten sømløs gjennom innovasjon og kobling av data. Jeg vil berømme VisitOSLO for at de har fått til dette samarbeidet med Ticketmaster, og det er nettopp denne typen prosjekter Oslo kommune ønsker å støtte med sitt innovasjonsprogram, sier Bjercke.

Les mer på www.visitOSLO.com

#Billett #By #Ferie #Hovedstad #Kultur #Norge #Oslo #Reise #Ticket #Underholdning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg